رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید یا در مورد این اثر محق هستید، با ما تماس بگیرید.

داستان یک روح (شرح و متن بوف کور صادق هدایت)

داستان یک روح (شرح و متن بوف کور صادق هدایت)
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 123 رای
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 123 رای
"داستان یک روح" کتابی است از دکتر "سیروس شمیسا" که در آن "متن کامل بوف کور صادق هدایت به همراه شرح و تفسیر بوف کور" گنجانده شده است. رویکرد "سیروس شمیسا" در نقد و تحلیل این شاهکار ادبی معاصر، بهره گیری از نظریه های روان شناختی "کارل یونگ"، فیلسوف و روانپزشک سرشانس سوئیسی می باشد.
اگر شما هم از علاقمندان به ادبیات فارسی باشید، قطعا با شاهکار "بوف کور" از "صادق هدایت" آشنا هستید؛ بسیاری این اثر معروف و درخشان را خوانده اند و بسیاری اگر خود کتاب را نخوانده باشند، با اسامی، داستان و شهرت آن آشنا هستند. اما یکی از مواردی که بسیاری از خوانندگان "بوف کور" به آن اذعان دارند، پیچیدگی داستان و لایه های پنهان آن است که سبب شده تا حتی بعد از چندین بار خواندن، باز هم نکات جدیدی به چشم مخاطب بیاید. شاید احاطه یافتن به داستان و درک این نکات، برای خواننده ی معمولی کمی دشوار باشد اما دکتر "سیروس شمیسا" که از پژوهشگران ادبی به نام ایرانی است، این نکات را استخراج کرده و در کتاب "داستان یک روح" به طور کامل تشریح می کند.
از جمله موضوعاتی که "سیروس شمیسا" در "داستان یک روح" مورد بررسی قرار داده می توان به مواردی همچون انشقاق، تناسخ، ازدواج جادویی، موجود دو جنسی، اصل تانیث و ارتباط آن با مرگ، مواجهاتی با خود و با روح، ماهیت روان زن و مرد، پرسونا، بحث من یا خود، سمبل های به کار رفته در داستان بوف کور، آیین های فرهنگی ایران و هند، آیین تانترا، شباهت های میان بوف کور و دیگر آثار ادبی، گفت و گو ها و مضامین به کار رفته در کتاب اشاره کرد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
siavash1350
siavash1350
1390/12/22

کتاب‌های مرتبط

شرح غزل های حافظ - جلد 1
شرح غزل های حافظ - جلد 1
4.3 امتیاز
از 15 رای
فرشته ای در خانه
فرشته ای در خانه
4.3 امتیاز
از 3 رای
بررسی ادبیات کودک
بررسی ادبیات کودک
4.2 امتیاز
از 5 رای
رنگین کمان تغزل
رنگین کمان تغزل
4.2 امتیاز
از 135 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی داستان یک روح (شرح و متن بوف کور صادق هدایت)

تعداد دیدگاه‌ها:
26
از میان شروح بوف کور من تنها شرح دکتر شمیسا را خوانده ام، لذا نمی توانم آن را با سایر شروح مقایسه کنم. اما کتاب را به اعتبار نویسنده ادیب و دانشمندش می توان خوب دانست.
شارح مقدمه مفصلی بر کتاب نوشته که اطلاعات بسیار به خواننده منتقل می کند، سپس بخشی از بوف کور را آورده و نکات تحلیلی خود را بر مبنای مقدمه کتاب ، عرضه می دارد. بنابراین کل بوف کور در ضمن شرح گنجانده شده است.
به نظر دکتر شمیسا در توصیف روانشناختی متون ادبی باید از روان شناسی یونگ بهره گرفت، تا با توجه به ناخودآگاه جمعی بتوان سمبول ها را تفسیر کرد. و باید از روان شناسی فروید اجتناب کرد زیرا متن ادبی را تا حد روحیات خالق اثر تقلیل می دهد.
این شرح کامل و محققانه را به دوستداران بوف کور توصیه میکنم.
من نمی دونم چطور باید از این سایت کتاب دانلود کنم، هر کاری می کنم نمی شه، ممکنه راهنمایی کنید؟
این کتاب فوق العاده س :x خوندن این کتاب وقتی بوف کور رو خونده باشی ینی تو هر سطر نگاه کردن به داستان جوری که قبلتر هرگز اینطوری بهش فکر هم نکرده بودین...
خییییییییییییییییییلی عالللـــیه
[quote='khalil67']این که لینک دانلود نداره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آخه چرا؟
حالم گرفت.[/quote]
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد.
این که لینک دانلود نداره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آخه چرا؟
حالم گرفت.(?)
دوستان من به نظر من بوف کور یک شاهکار هنریه;-)
آندره برتون که بنیان گذار حرکت سوررئالیستِی در فرانسه بود، وقتی ترجمه فرانسه بوف کور را خواند، گفت که کتاب هدایت جزو بیست کتاب شاهکار قرن بیستم است.
هنری میلر، نویسندهٔ معاصر آمریکایی، دربارهٔ آن گفته‌است: «بوف کور هدایت، کتابی است که من آرزو دارم روزی نظیر آن را بنویسم. مانند این داستان در هیچ زبانی ندیده‌ام. آن را واقعاً دوست می‌دارم.»
رنه لالو نیز گفته‌است: «در این کتاب اهمیت هنر به معنی بسیار آبرومند کلمه، در نظر من بسیار صریح جلوه می‌کند».
نجف دریابندری درمورد بوف کور می‌گوید:این رمان را دوست ندارم چون زیادی منحط است.البته دریابندری در ادامهٔ این بحث واژه منحط را تعریف می‌کند و به عنوان سبکی ادبی مطرح می‌کند نه بار منفی این واژه.
داریوش مهرجویی می‌گوید:««بوف کور» به واقع اولین اثر ادبیات مدرن است که در ایران خلق می‌شود. ادامه جریانی که یک قرن و نیم پیش در اروپا شروع شده بود. یعنی ظهور انسان خودآگاه و طرح مسئله «سرنوشت بشری»
جلال آل احمد نیز در خصوص بوف کور هدایت گفته‌است:
سکوتی که در آن دوران حکومت می‌کند، در خودفرورفتگی و انزوایی که ناشی از حکومت سانسور است، نه‌نتها در اوراق انگشت‌شمار مطبوعات رسمی و در سکوت نویسندگان نمودار است، بیش از همه در بوف کور خوانده می‌شود، ترس از گزمه، انزوا، گوشه‌نشینی، عدم اعتقاد به واقعیت‌های فریبنده، به ظاهرسازی‌هایی که به جای واقعیت جا زده می‌شوند، غم غربت (نوستالژی)، انکار حقایق موجود، قناعت به رؤیاها و کابوس‌ها، همه از مشخصات طرز فکر مردمی است که زیر سلطهٔ جاسوس و مفتش (انکیزیتور) و «گپئو» زندگی می‌کنند. وقتی آدم می‌ترسد با دوستش، با زنش، با همکارش و با هر کس دیگر درددل کند و حرف بزند ناچار فقط با سایه خودش می‌تواند حرف بزند. بوف کور گذشته از ارزش هنری آن یک سند اجتماعی است. سند محکومیت حکومت زور.:x
کتاب خیلی خوبیه.در کنار این کتاب صادق هدایت و هراس از مرگ از دکتر صنعتی هم فوق العادست.تاویل بوف کور از آقای غیاثی هم جالبه.بوف کور شاهکارترین کتابیه که خوندم:x
بهترین نقدیه که از بوف کور تا حالا خوندم.هر بار که خوندم یه مطلب جدید از این شاهکار گرفتم.برا بار پنجم می خوام شروع کنم به خوندنش
داستان یک روح (شرح و متن بوف کور صادق هدایت)
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک